Escales mec� niques - Foto obtinguda de the MorgeFile.comEn aquest paí­s nostre, no es pot negar que el aixó del socialisme es duu fins a les últimes conseqüències. I ho dic en to de xufla per la decisió adoptada ahir pel govern, a través de la qual AENA, l'organisme que controla i gestiona els aeroports espanyols, es farà càrrec de les indemnitzacions provocades com resultat de l'enrenou de l'aeroport del Prat de finals de Juliol, encara que les mateixes les hagin causat empleats d'una companyia privada, com ara Iberia.


És acollonant el fàcil que ens resulta embarcar a tots els ciutadans d'aquest paí­s a pagar les incapacitats dels nostres polítics i l'habilitat que aquests tenen per a emmascarar el fet que, qui al final paga tot aixó som els ciutadans del carrer, bé per increment en la pressió fiscal o per la no realització en inversions necessàries per al conjunt, perque senzillament la vaca dona la llet que dona.


Aquest article ve al cas per la lectura d'aquest fet, peró el mateix va passar amb el Prestige i amb tants altres casos que no cal esmentar i que estàn en la ment de tots. Quan una empresa com Iberia, en la qual cohabiten entre el seu personal, "professionals ??" amb unes condicions laborals de privilegi, comparant-les amb les de la resta de companyies del sector, que ha vist la llum després d'una privatització avantatjosíssima i que des de llavors, ens ha costat més diners a tots nosaltres que quan éra pública, és incapaç de gestionar-se, s'imposa la llógica de l'eficiència (l'eficàcia al menor cost en economia) i qui no vegi clar o no estigui disposat a assumir l'activitat de servei públic que haurien se'ls suposa, hauria de tenir els dies contats en aquesta empresa.


No entenc el tracte de favor que a la susdita se li dispensa, per exemple en la famosa T4 de Barajas o amb les ocupacions dels slots d'embarcament, en els diferents aeroports d'aquest país, si no estan disposats a oferir-nos el servei que tots demandem i al seu just preu, que s'apartin i deixin al següent que ho provi.


A Girona ja fà un parell d'anys que Ryanair ha establert la seva base per al sud d'Europa amb uns resultats fantàstics i a uns preus de 'low cost' (podem anar a Parí­s, Londres o Roma per menys de 1?), llàstima que actualment només amb destinacions internacionals a Europa peró per les últimes informacions, en el 2007 per a moltes del territori nacional també.

A veure si d'una vegada arriva l'AVE i entre aixó i les companyies de low cost tenim l'oportunitat d'escollir si utilitzem els seus serveis i enviem a pastar fang a qui 'tan bé' ens està tractant.